VoIP telefonie

Co je VoIP telefon?
IP telefon neboli telefonování přes internet je metoda umožňující přenášet hlas po počítačové síti. Hovor uskutečněný pomocí IP telefonu je shodný s telefonováním v jiných telefonních sítích. Není třeba se učit nic nového jen použít správné zařízení.

Pro koho je VoIP telefon vhodný?
Pro všechny – ušetřit mohou všichni, ale nejvíce ti, kdo mají připojení k internetu, ke kterému neplatí žádné další poplatky (za vlastnictví pevné linky apod.).

Dovolají se mi lidé z mobilu nebo s běžnou telefonní linkou, kolik zaplatí?
Samozřejmě. Služba je určena pro příchozí i odchozí hovory. Vaše číslo je dostupné ze všech telefonních sítí. Pro volajícího je zpoplatněno jako volání na pevnou linku.

Kdy volám zcela zdarma?
Na nouzové a bezplatné linky, a pokud volaný používá stejného operátora.

Některé z pojmů používaných v IP telefonii
FXO – označení portu pro připojení ústředny
FXS – označení portu pro připojení telefonu
LAN – lokální počítačová síť
WAN – rozlehlá počítačová síť
PSTN – veřejná telefonní síť
RJ11 – standardní čtyřdrátový telefonní konektor používaný v analogových telekomunikacích.
RJ45 – Vypadá podobně jako RJ-11, ale je dvakrát tak široký (osm vodičů). Používá se ve strukturovaných kabelážích pro počítačové sítě, ISDN a telefony
WiFi – Bezdrátová technologie v bez licenčním pásmu 2,4 GHz nebo 5 GHz
NAT – Network Address Translation. Překlad IP adresy používané v jedné síti na jinou IP adresu, která platí v jiné síti.
DHCP – Dynamic Host Configuration Protocol. Automatické přiřazování IP adres

 
Je nějaký měsíční paušál?
Ne, není, ale je možné si vybrat telefonování s měsíčním paušálem, kde máte bonusy navíc.

Jaké typy volání mohu uskutečnit?
Místní, národní, mobilní, mezinárodní (jak na pevnou linku tak i do mobilní sítě).
Je nutné měnit číslo?
Ne, Vaše číslo může být za poplatek přesunuto se službou. Postup pro přenosu čísla naleznete zde.

Proč si mám vybrat právě Vaši službu?

  • Voláte po celé ČR za cenu místního hovoru.
  • Uspoříte oproti jiným operátorům až 80% nákladů na hovorné.
  • Nabízíme výrazně nižší cenu volání do okolních i dalekých zemí.
  • Nabízíme přehled vašeho telefonního účtu on-line.
  • Se službou nejsou spjaty žádné skryté poplatky.
  • Službu můžete používat, aniž byste museli měnit své telefonní číslo.

V jaké denní době je služba dostupná?
Služba je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Technický monitoring celé hlasové sítě je taktéž 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Mohu získat detailní výpis hovorů?
Ano, v elektronické podobě je na portálu poskytovatele služby poda.cz možné si zdarma účet online prohlížet za všechna období, která telefon používáte.

V případě, že nastala porucha služby, kam takovou poruchu mohu nahlásit?
Na tel. číslo technické podpory – 777 101 723 nebo 777 101 712.